lördag 12 maj 2012

UR SJÄLENS MÖRKER





                     Efter några fattiga solblänk har duggregnet återvänt.

                          Teet har redan kallnat och godiset är slut.
                           Kattfan skriker på trappan. När jag öppnar och tittar ut
                           svär jag över regnet. Det är inte mycket bevänt
                           med lördagskvällen. Det duggar på Housmans argument.


Eftersom Collievänner alltid har som mål att leverera unika upplevelser till läsarna
publiceras härmed världshistoriens värsta versmått. Varför skulle jag lida ensam? Kylskåpskallt är det också...


 Trevlig helg med bättre väder önskas alla!


Bodil Carlsson

PS: OK, jag erkänner! Jag är bara avundsjuk. Hittade en forskningsrapport som jag hade velat läsa tidigare - eller ännu hellre ha skrivit själv, om jag hade kunnat, vilket jag inte kan - och där den oförskämt begåvade personen dessutom hittar på en titel med ett flyt som från Shakespeare: The Left Amygdala Knows Fear. Förstör lördagskvällen för vem som helst ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar