måndag 25 april 2011

EN BRA DAG IGEN


Vem behöver inomhuspynt?
Den gröna påskduken utbredd över marken. Påskgardinerna uppsatta: blekgrönt i björktopparna. Påskljusen illgult lysande i porlande diken: kabbeleka!

Igårkväll ropade jag in shettisarna. De är hungriga på sitt avgnagda bete, så de kommer så fort de kan. Gamla Vit har alltid bråttom och kom i skarpt trav in till hötappen och när jag hade stängt till om henne, tittade jag ut efter de två andra. Solen stod så lågt att den bländade, så Grå kunde jag inte se. Jag såg bara en skugga över gräset och skuggan flög!
Hon kom som en liten hjort, i galopp över gårdsplan med Svart godmodigt lunkande efter.

Snöramponerade fårstängsel har sträckts och lite trädgård ansats, doftviolerna blommar och humlorna dånar i lindblommen, hundarna har spelat fotboll och glatts åt besök och grävt svalkegropar på lämpliga och mindre lämpliga ställen. Hästar och hundar och gäster har promenerats och alla har sovit himla länge och gott på nätterna.

Hoppas ni alla har haft en lika fin helg och god fortsättning på den sista påskkvällen!

Bodil Carlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar