fredag 22 mars 2013

MYNTETS ALLA SIDOR

In till Collievänner kommer en kommentar, som inte är för publicering. Ja, OK, då får det bli så, den publiceras inte. Kommentaren säger att två försök är gjorda att posta en annan sida av myntet till min mailbox, men de studsar för att mailboxen är full. Annars skulle jag ha fått titta på det där myntet.

Jag har rensat min mailbox. Den gamla blev kapad av någon stolle som viruspostade reklam för en töntig elektronikpryl till hela adresslistan, som om en gammal tant med svårigheter att hantera landstingets kaffekokare skulle vara en trolig källa! Alla som känner tanten garvade, men på kuppen försvann min mailbox.
Med den erfarenheten i minnet  lägger jag ogärna ut min nya email här. Men du, om ditt verkliga intresse är att visa myntets eventuella andra sida för läsarna:

     Varför inte skicka den under eget namn som kommentar till bloggen?


 Har du något att berätta som visar att det jag skrivit här är fel, eller ensidigt, eller orättvist på något sätt - då är väl HÄR det rätta stället att få den där andra sidan på myntet ut i cirkulation?
Visst kan det någon enstaka gång finnas vettig anledning för folk att inte vilja ha sitt namn på pränt, men då behöver man iallafall kliva fram och visa ansiktet för den som publicerar.  Annars kan ju vem som helst låtsas vara vem som helst och komma med stories om hur det går till här i världen.
I väntan på att det kommer något - trevlig helg alla! Sol och halkfritt vare med oss, amen, för det börjar bli träligt med vinter.


Bodil Carlsson



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar