lördag 14 april 2012

PAPPARAZZI I PAUSEN...



... mellan förmiddagspromenaden och krattningen av gårdsplan! Tranparet hördes från skogen vid dammen ett par kilometer bort. Ormvråken cirklade högt uppe. Nyvakna fjärilar lockade katten. Smygfotograferande man kom tassande runt husknut.
Planen var att han skulle få sitt straff och själv bli smygplåtad på kvällen när shettisarna kommer inspringande och han sätter av i full fart för att runda dem. Han tror att han kan hinna före den gamla vita damen. Har hon försprång kastar hon sig in i box efter box och snor varenda morot. Det är hejdlöst roligt att vara åskådare.
He didn´t make it, kan vi väl säga. Fast det gjorde inte jag heller, för hästarna hade så bråttom att han inte ens hann in i bild.

Bodil Carlsson

3 kommentarer:

  1. Vilka vårkänslor, nu är det bara rosknopparna som saknas...

    SvaraRadera
  2. Alltså, man skulle kunna tro att våra katter är klonade. Har en precis likadan röd långhårig katt.Min är en blandning av skogskatt och perser. Han heter Röde efter kommunisten i den danska serien Matador. Och han älskar sina colliehundar, som fyller en större funktion i hans liv än vi människor. Och de båda yngre colliehundarna känner likadant.

    SvaraRadera
  3. Ååh, härliga bilder! Vad mysigt med så många djur omkring sig. Vilken muffig gullig katt! Min Siri-Kitt är också långhårig fast den här ser ut att ha mycket tjockare päls. Är det en kille? Den ser ganska stor ut, nästan halva dig typ :) Siri-Kitt hämtade vi på ett djurhem, vet inte vad hon är för ras, långhårig huskatt säger jag. Jag har haft henne sen jag var tolv så hon står mig nära. Nu är hon 14 år och jag hoppas hon blir minst 20!
    Shettisarna ser ut som små sagohästar.

    SvaraRadera