torsdag 26 november 2009

BASSNING FRÅN HÖGSTA ORT

Jag blivit tillsagd att stämma ner tonen.

Jag kom med ett onyanserat omdöme och ett illvilligt påstående. Det var fel av mig, Gud. Du vet redan, att jag är inte är Ditt frommaste får, men den här gången medger jag: Du har rätt.
Jag tar tillbaka. Jag erkänner. Det är inte bara mörker jämt.
November är också det här.



(Inte för att jag egentligen tror på Dig. Men tack för den där timman av solljus och tack, tack att Du tog sele och lina av den lille grythunden och skickade honom oskadd hem!)

Bodil Carlsson

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild, hösten är inte bara mörker. Hundarna älskar detta väder, för det mesta är det runt +8. Bilden påminner att vi snart går mot ljusare tider. December är en fin månad då ljusen tänds i fönster och trädgårdar och på gatorna i städer och större orter. I Oskarshamn är det full belysning på träden och så har vi troligen världens största adventskalender.
    Ha en fin första advent.
    Wanda

    SvaraRadera
  2. Fin månad, Wanda???
    Idegång med uppehållslön november - februari är den enda humanitära lösningen!

    SvaraRadera