fredag 4 december 2015

SKÄRMDUMPAR

Från flera olika håll kommer meddelanden om en diskussion, som förts på en sluten fb-sida. De återgivna meddelandena är delvis hjärtslitande, delvis häpnadsväckande. Ja, det handlar om hälsan hos en hund. Ja, det rör sig om en av de raser som varit i strålkastarljuset ett tag.
Och jadå - skribenterna är inte helt okända personer inom den rasen och i de diskussioner, som ägt rum hittills.
Vi för vår del befinner oss mitt i en annan liten diskussion  med Journalistförbundet och Myndigheten för radio och TV  om vad som är lagligt och olagligt att publicera.
Vi återkommer.

Bodil Carlsson


2 kommentarer:

  1. Borde inte en ansvarig utgivare med utgivningsbevis kunna det på sina fem fingrar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo - om jag hade jobbat på t ex en dagstidning. :-) Som det är, vänder jag mig till de säkra källorna och beskriver ärendet, när jag känner att jag inte är säker. Vad brukar du göra, Anonym, i motsvarande situation?

      Radera